انواع سنگ کلیه چیست و چگونه ایجاد می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 19
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه توده‌های سختی از مواد معدنی متبلور هستند که می‌توانند در کلیه‌های شما تشکیل شوند. این رسوبات سخت از مواد معدنی و نمک تشکیل شده‌اند و در داخل کلیه‌ها شکل می‌گیرند.

سایر مقالات : واریکوسل

سنگ کلیه می‌تواند هر بخشی از دستگاه ادراری شما را تحت‌تأثیر قرار دهد، از کلیه‌ها گرفته تا مثانه. در بیشتر موارد با غلیظ‌شدن ادرار سنگ‌ها ایجاد می‌شوند و به مواد معدنی اجازه می‌دهند تا متبلور شده و به هم بچسبند..

انواع سنگ کلیه

پنج نوع اصلی از انواع سنگ کلیه وجود دارد که هر کدام علت خاص خود را دارند. ممکن است بر اساس رژیم غذایی و سابقه خانوادگی، احتمال ابتلا به انواع خاصی از سنگ کلیه بیشتر باشد. در واقع سنگ‌های کلیه را می‌توان از چندین نوع کریستال ساخت. گاهی اوقات سنگ‌ها از یک نوع کریستال تشکیل شده‌اند، اما اغلب ترکیبی است. فراوان‌ترین نوع کریستال تعیین می‌کند که چه نوع سنگ کلیه‌ای دارید. اصلی‌ترین انواع سنگ کلیه شامل موارد زیر هستند:

سنگ‌های کلسیمی

سنگ‌های اوریک‌اسیدی

استروئیتی

سنگ‌های سیستئینی

سنگ‌های اگزالات کلسیمی

سایر مقالات : جراحی سنگ کلیه

انواع سنگ کلیه بر اساس رنگ

انواع سنگ کلیه را می‌توان بر اساس رنگی که دارند هم دسته‌بندی کرد. آنها در رنگ‌های مختلف از زرد، قهوه‌ای تا تقریباً سیاه‌رنگ هستند. سنگ‌های کلیه به رنگ‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه نشان‌دهنده رشد آهسته و متناوب و افزایش هایپر اگزالوری (ادرار کم یا مصرف غذای غنی از اگزالات) است.

انواع سنگ کلیه سیاه رنگ

از انواع سنگ کلیه بسیاری از آنها به رنگ سیاه هستند. دلایل احتمالی سنگ‌های کلیه سیاه رنگ نوشیدن آب کم، ورزش زیاد یا بسیار کم، چاقی، جراحی‌های کاهش وزن و خوردن غذاهای حاوی نمک یا شکر زیاد است. در برخی از افراد هم دلیل این سنگ‌های کلیه سیاه رنگ عفونت یا سابقه خانوادگی است.

سایر مقالات : بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

انواع جنس سنگ کلیه

انواع سنگ کلیه از نظر اندازه و شکل متفاوت است. آنها ممکن است به کوچکی یک‌دانه شن یا به بزرگی یک نخود باشند. به‌ندرت، برخی از سنگ‌های کلیه به‌اندازه توپ گلف هستند. سنگ‌های کلیه ممکن است صاف یا دندانه‌دار باشند و معمولاً زرد یا قهوه‌ای‌اند.

سایر مقالات : ورزش بعد از اسلیو معده




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com